7 תרגילים שיגרמו לילדים להתחיל לרוץ
לא להכריח, כן להרוויח: כך תעבירו את חוויית הריצה לדור הצעיר

 

ריצה היא חוויה מרוממת גוף ונפש, ריצה תורמת לבריאות ומחזקת את הגוף – עכשיו לכו תשכנעו את הילדים שלכם להתחיל לרוץ. הסטטיסטיקה לא לטובתכם: מעטים הם הילדים שיסכימו לזנוח את הסמארטפון לטובת פעילות גופנית יזומה, ואם זה לא מספיק, בזמן שהם רוצים לשחרר אנרגיה – אתם כבר שרועים על הספה.

ובכל זאת, שווה להשקיע עוד מאמץ קטן ולו רק כדי שהדור הצעיר יחווה את הנאות הריצה ויוכל לתרגם אותן להתמודדות עם אתגרי החיים. המלצה: אין צורך להפעיל לחץ על הילדים או להכריח אותם לבצע משהו כנגד רצונם. העניין פשוט יותר וכולל כמה תרגילים פשוטים.  

לפני הכל, תדאגו שיהיה להם כיף: הילדים שונאים לרוץ? אין בעיה: שלבו את הריצה באחד התחביבים שלהם. משחקי כדור, משחקי ניווט, קפיצה בחבל או שהייה בים. בכל פעילות מחוץ לבית אפשר וצריך לשלב ריצות קצרות או ספירנטים שיעזרו להם להשיג את הניצחון במשחק.

וודאו שיש גיוון: ריצה מונוטונית עלולה להוביל לשעמום ותחושת מיאוס. לכן, גוונו את האימון וזכרו שטווחי הריכוז והסבלנות של ילדים הם נמוכים יותר לעומת מבוגרים. החלטתם לרוץ 3 ק"מ? חלקו את הריצה למקטעים או שלבו הליכה. יוצאים מהבית? במקום לנסוע ברכב ליעד קצר, החליטו לרוץ אותו עם הילדים.

הצטרפו לקבוצת ריצה: קבוצת ריצה היא דרך מצוינת להגביר את תחושת השייכות, המחויבות וההישגיות. מבוגרים יודעים זאת היטב, אבל לילדים יש גישה אחרת והם עלולים להרגיש בודדים בקבוצה חדשה. אז מה עושים? פשוט תדאגו שחבר או שניים יצטרפו איתם. ההתאקלמות תהיה עבורם קלה יותר ומהר מאוד הם יתחילו ליהנות ויהפכו את הריצה לשגרה.

הציבו מטרות ויעדים: אין דבר שילדים אוהבים יותר. גם אם בסוף המשימה לא הובטחה להם תמורה שווה – עצם הצבת המטרה היא תמריץ מספיק הולם עבורם. לא חייבים לארגן תחרויות אגרסיביות ומאבקי כוח, אלא פשוט לקבוע נקודות ציון במרחב ולהפעיל את השעון. תתפלאו לדעת כמה מהר הם רצים כשאתם מאפשרים להם להדגים את מהירותם לסביבה.

שמשו מודל לחיקוי: הילדים שלכם לא מוצאים סיבה אמיתית להתחיל לרוץ? זה הזמן שלכם לעלות על בגדי ספורט ולצאת מהכורסה. ילדים נוטים לחקות את הוריהם וגם אם אתם מאמינים גדולים בריצה חובבנית, יהיה לכם מאוד קשה לשכנע את הילדים שאתם צודקים – כל עוד אתם נמנעים ממנה. אתם לא צריכים להירשם למרתון כדי להוכיח רצינות. מספיק שתצאו איתם לאימון קליל 2-3 פעמים בשבוע.

גלו שליטה ובקרה: הילדים שלכם התחילו לרוץ ואפילו דואגים להקפיד על יציאה משותפת לאימון. אבל מי יוודא שהם רצים בתבונה ולא מתאמצים יתר על המידה? הקשבה לגוף היא הכלל הראשון לרצים מתחילים וחובה להקפיד עליו. אם אתם עסוקים מדי לבצע בקרה על הילדים, פנו למאמן ריצה מוסמך או מדריך של קבוצת ריצה. זכרו: נזקי אימון יתר פוגעים בתפקוד הגוף ומותירים חששות להמשך הדרך.

צמצמו את שעות המסכים: ריצה או פעילות גופנית אחרת היא פתרון מצוין לנצל את הזמן בחופש הגדול. אל תחכו שהילדים שלכם יזמו יציאה (אתם יודעים שזה לא ממש יקרה) אלא פשוט קבעו זמנים מוגדרים למשחקי מסך וצפייה בטלוויזיה. ברגע שיהיה להם יותר זמן פנוי להרוג והם יתלוננו על השעמום – לכם תהיה הצעה מפתיעה. נעלי ספורט, מישהו?

רוצים לשמוע על שיטות נוספות  כיצד לגרום  ילדים שלכם להתחיל לרוץ ? כנסו לאתר, השאירו פרטים , ואנו נשמח לחזור ולספר לכם .
https://runpositive.wixsite.com/juniors

© 2023 by PERSONAL TRAINER. Proudly created with Wix.com